onsdag 23 maj 2012

vardag

Inget särskit att blogga om egentligen, här är det vardagen som rullar på. Men så är det väl lite för alla mellan varven. Vadagen rullar på fint. Adam har börjat med trotutbrott, kom oväntat men och andra sidan är han väl i den åldern då den egna viljan skall komma fram. Han tror sig kunna göra allt själv vilket ibland leder till konflikter.

Jacob trivs bra på KikkieWikkie nu, inte några protester utan cyklar gladeligen dit. Imorse var han extra glad för jag hade fixat att skjuts åt honom, han åkte med våra franska vänner dit och han tyckte det var okej även om de inte kunde komunicera så bra. Sedan på eftermiddagen hade vi playdate där (hos våra vänner menar jag), skönt att komma ut och få prata med någon annan vuxen mellan varven. Det har jag i och för sig nog fått göra nu, i går var vi bara tjejerna utan våra barn eller män ut och åt på Little Italy. Jättegod mat och trevligt sällskap och SÅ skönt att få äta i lugn och ro.

Bildbomabar lite istället då jag inte har nåt nytt att komma med:

 Vi har bakat, Adam och jag. Bra med en liten hjälpreda, speciellt bra är han på att slicka skålar...
 Kladdkake muffins med creamcheese topping samt färska jordgubbar blev det denna gång.
 Vilken tur jag har som inte ens behöver duscha ensam ;)
 Brottningsmatch: en helt vanlig kväll vid Ekmans.
Busungen innan han blev tagen på barngärning, detta är enda stället på terassen som blir våt när det regnar, konstigt hur vatten lockar...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar