måndag 7 maj 2012

Våra 16 avklarade....

puh, nu har jag avklarat mina dagliga 16 km. Jacob har exakt 4 km enkelväg till sitt dagis, dit cyklar vi eller allternativt cyklar dit men promenerar när vi hämtar honom. Vilket innebär att vi, Adam och jag varje vardag får 16 km härlig vardagsmotion! Och nu har vi som sagt avverkat detta för idag. Nu njuter jag med en kaffe framför datorn. Jacob spelar spel på Ipaden och Adam sover i vegnen på terassen. Sköna stunder, dessa på eftermiddagen :)

Var annars en glad Jacob som jag hämtade idag på Kikkie Wikkie. Han hade haft roligt och fått en ny kompis sa han. Vilket glädjer mig för det har varit lite motigt att fara till dagis nu de sista dagarna. Men vet att det till största del berot på språket och att han inte kan vara med i lekarna påd et sätt han skulle vilja då han inte förstår eller kan prata med dem. Han är också rätt trött då jag hämtar honom 12.30, men det är säkert ansträngande att var på helspää och försöka följa med vad som händer. Tycker det går bra och inga tårar har det ännu varit (och förhoppningsvis blir det inte det heller), vi kommer att ha ledig dag åt honom på onsdag nu och se hur det fungerar med fyra dagars veckor. Fundera lite med hans läarer också och hon var positiv till en "rest-day", kräver ju sitt också dessa långa cykelturer. Ville att han skall komma in i gänget så därför rivstartade vi med fem dagar i veckan, men tror att det blir bättre med fyra. Svårt att veta hur man skall göra....

Adam var ut och "cyklade" med balanscykeln på förmiddagen, han averkade enkelt ca 500 m. Han har börjat behärska cyklingen så fint nu, håller upp båda fötterna i nedförsbacken och ränner! På hemvägen blev det dock väldigt intressant med stenar och vi hade åter en gång samlat på oss massor med stenar hem. Varför gillar barn stenar så mycket? ;)

Lägger in lite bilder på vad vi pysslar på med här på dagarna eftersom min syster önskade mera bilder....

Super bra och enkel underhållning, rita och klipp ut figurer, fäst med sinitarra så kan man flytta och leka med dem. Detta tog en hel eftermiddag och tror att vi hade lika roligt alla tre.
 Jacobs och mina dinosaurier, observera de mycket fina "Ben10" klockorna som Jacob fixade åt dem.
Adam och jag bygger mycket med modellera på förmiddagrna. Han vill att vi gör djur och sedan mat till djuren. Ibland blir jag lite irriterad då han leker så hårdhänt med "mina" djur, men oftast andas jag djup och tänker att det är ju verkligen inte för min skull jag bygger modellera djur....

1 kommentar:

  1. Oj, va skoj ni verkar ha...känner igen mig angående modellera djuren;) men får som sagt intala sig att men bygger modellera för barnens skull...kramar!!!

    SvaraRadera