tisdag 5 juni 2012

Kalasveckan

Länge igen sedan uppdatering, lite strul med internet (som vanligt) och så har det inte hänt så mycket spännande grejer. Niklas var borta hela förra helgen på jakt, detta kommer han skriva ett eget gästinlägg om senare. Just nu är det mycket på G.

Veckan inleddes med Niklas födelsedag i går. Presentöppning och sång på morgonen, frukost på säng blev det inte men färdigdukat frukostbord väntade födelesdagsbarnet i köket. På e.m. bakade jag och pojkarna en jordgubbstårta som vi sedan avnjöt tillsammans med födelsedagsbarnet efter middagen.
Kvällen gick åt att Skypa med Niklas familj, roligt :)

Imorgon är det Adams tur att bli firad, hela 2 år blir lillprinsen imorgon. Tycker att 2¨år är den magiska gränsen mellan baby och pojke. Redan vid 1 år börjar förvandlingen men nu är den total. Egentligen så lämnade babyn i Finland för med oss till SydAfrika har vi nog bara en stor pojke :)
Nu ikväll har jag bakat klart bottnarna till hans tårta. Imorgon kl. 13 är det tänkt att det blir barnkalas åt Adam, har ännu en hel del att ordna med. Ut i sista minuten som vanligt... men tror nog vi ror hem det denna gången oxå. Adam önskar sig en orm tårta, och det skall han få är tanken, få se bara i morgon då jag dekorerar den hur ormlik den blir.

Jacob kommer vara hemma imorgon, han vill ha en vilodag men det ska bli skönt för egen del också att inte behöva cykla i väg imorgon utan bara ta det lugnt på f.m.  Idag hade Jacob tur då föreståndarens(för hans skola) man kom körande med bil och funderade ifall han skall plocka upp Jacob till skolan. Det ville han ju såklart så han hoppade in i bilen med Nico och cykel lag vi på flaket. Han vinkade hejdå och for i väg, Adam och jag fick cykla hemåt efter bara halva cykelfärden. Bra att bo i en liten by och bra att det finns snälla vänner här!

Vår städerska är sjuk och kom inte i går, ej heller idag dök hon upp. Egentligen skall hon komma 2 gånger/ vecka. Detta är ju inget problem, för jag kan ju också städa själv även om det är mycket bekvämt med städerska. Är bara lite typiskt att hon inte kom just denna vecka då vi skall ha kalas både onsdag och lördag. Nåja inför imorgon har jag skurat golvet, men hoppas hon kommer innan helgen (Niklas kalas har vi på lördag).

Nu skall jag diska undan det sista i köket och lägga fram Adams paket innan jag hoppar i duschen och sedan sängen! Skall försöka uppdatera imorgon med bilder från Adams kalas!

 Jacob har fått en skateboard för några helger sedan. Han anser sig själv redan vara ett proffs men blev aningen upprörd på sin bräda (sparkade den) då den inte far som han vill ;) ( Och naturligtvis använder han hjälm i vanligafall)
 Niklas 30 års tårta. Många som var snåla på jordgubbarna.
 Adam älskling kom och frågade idag på förmiddagen " Mamma leka mig, snällaaaaa" och vem kan motstå det så vi lekte lite med djuren och tågbanan.
Adam som blir 2 år imorgon, mammas älskling <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar