fredag 22 juni 2012

Trevlig midsommar!


Nästan glömt att det är midsommar men när man kollar statusuppdateringarna på facebook så blev jag påmind. Här är det regnigt och blåsigt idag, riktigt SydAfrikanskt vinterväder. Adam tupplurar i vagnen på terassen, Jacob kollar tv och jag slösurfar och söker recept. Funderar jag skall baka något, men vad?

Vi kommer inte fira ngn midsommar utan helgen kommer passera som en vanlig helg, vi väntar mest på nästa helg då vi är hemma i Kivilös. Då kan vi fira lite sommar :)

Cyklade som vanligt och hämtade Jacob idag kl. 12.30, eftersom Niklas for senare till jobbet imorse så fick Jacob följa med honom till Kikkie Wikkie varav han inte tog ngn jacka med sig. Brukar ju vara så varmt på eftermiddagarna så ingen jacka behövs då man cyklar hem. Idag har det dock inte blivit varmare alls utan snarare kallare, varav jag tog med Jacobs widstopper fleecejacka när jag hämtade honom. Satte den som sittunderlägg i Adams cykelsits, och vi cyklade i väg. Glömde helt bort det under färden och då vi kom fram till skolan så var den borta. Cyklade samma väg tillbaka men den var spårlöst borta, hans mössa hittade vi dock på vägen så antagligen har ngn hittat jackan och tagit den. Lite surt då vi köpte den prsecis innan vi for hit, men men... Försöker trösta mig med att det antagligen var ngn som behövde den mera än oss... men retfullt är det...

Nepp, nu skall jag rycka upp mig och ta Jacob med mig och baka en citronmarängpaj tror jag...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar