onsdag 15 augusti 2012

En varm och skön dag

Äntligen lite varmare här i Deneysville, bra bit över 20 grader i dag och ännu ikväll var vinden ljummen. Märks också tydligt här inne nu ikväll, kan sitta utan raggsockar på fötterna eller fleecejacka på mig :)

Idag var Jacob hemma från Kikkie Wikkie, brukar ju vara hemma på onsdagar ibland. Imorse så lekte pojkarna så fint och ingen ville i väg, även jag tyckte det var skönt att inte skynda iväg genast på morgonen. Klockan 9 dock var det bara bråk och gnäll, jag började smått ångra mitt beslut att ha hem båda pojkarna. Huvudvärken började komma krypande och jag kände hur min stressnivå minskade och hur deras skik och bråk liksom ekade i huvudet. Så jag bestämde att vi skall gå till affären och köpa sylt för att laga plättar till eftermiddagsfikat. Sagt och gjort, Adam vill cykla balanscykel, Jacob ville gå. Jag tog med mig vagnen för säkerthetskull men även för att kunna frakta hem 5 liter vatten på samma gång. En skön promead fick vi nästan helt utan gnäll. Lite belöning vid affären i form av 2 små isglassar för att orka tillbaka, blev en promead på 4-5 km i allafall. Tycker vi gjorde det bra.

Adam somnade ju som en stock i vagnen efter lunchen, sov nästan 3 timmar ;) Jacob och jag pysslade lite och spelade Angry Birds. Sedan stekte vi plättar. Har ju blivit betydligt ljusare, så nu har vi ljust nästan till 18.15, så pojkarna hann vara ute och sparka lite fotboll med Niklas då han kom från jobbet.

Imorgon blir det dock att hoppa på cykeln och trampa i väg till dagis. Åh vad jag kan sakna min fina cykel hemma i Finland. Den jag har nu är inte bra!

En bild på Jacob, ursäkta på en geopard (cheeta)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar